Polega na dostosowaniu serwisów pod względem kodu oraz treści do wymagań i wytycznych wyszukiwarek internetowych. Optymalizacja strony to warunek konieczny do jej skutecznego pozycjonowania. Jest tak samo ważna dla dużych serwisów oraz sklepów internetowych, jak i stron www o mniejszym stopniu złożoności. Zapewnia prawidłową indeksację wszystkich podstron, co ma decydujące znaczenie przy budowaniu widoczności w wynikach wyszukiwania. Powinna zostać przeprowadzona w oparciu o wytyczne wykonanego wcześniej audytu SEO.
Etapy optymalizacji stron
Przed rozpoczęciem optymalizacji serwisu niezbędne jest przygotowanie profesjonalnego audytu SEO, który wskaże elementy wymagające poprawy. Dopiero na tej podstawie możemy przystąpić do właściwych działań. Te dwa procesy są koniecznymi etapami optymalizacji każdego serwisu internetowego.
Analiza budowy strony
Optymalizacja serwisu
Korzyści z optymalizacji
Dzięki niej serwis jest dostosowany do algorytmów wyszukiwarek, a co za tym idzie, jego promocja jest skuteczniejsza i przynosi realne zyski. Zarówno mała wizytówka firmowa, czy duży i prężnie działający sklep internetowy, są bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania.